Een symbolisch en waarde-vol, hals sieraad voor een 80 jarige mooie lieve oude dame



Een symbolisch en waarde-vol,  hals sieraad voor een 80 jarige
mooie lieve oude dame


heb ik deze week mogen creëren, ik vond het een eer om dit te mogen doen
en dat me dat werd toevertrouwd........


Lieve mensen
 
Ik ga nu de foto's plaatsen op deze blog, van een nieuw  - Ter herinnering -  hals sieraad wat ik heb mogen maken in de afgelopen week,voor een hele mooie en lieve oude dame Mevrouw van Dijk die maandag a.s. 80 jaar wordt.
 
 
Haar dochter Jacqueline met haar man Jan Roelf en de kinderen doen dit sieraad aan haar cadeau.
Het is een sieraad vol met herinneringen
een sieraad vanuit zuivere materialen en vanuit de getallen als symbool staande..................
 
 


 
Ik heb 3 wilde parels geplaatst, je kan het zien op de foto's aan de vorm van de kralen, ze zijn niet gecultiveerd en daardoor zo uniek, elke kraal van het drietal is anders en uniek en dat is met de zussen ook zo
deze staan voor de echtheid en eigenheid voor de drie dochters van mevr. van Dijk
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Daarbij heb ik 3 leverkleurige glaskralen van Venetiaans glas met zilverkleurige kern
die staan symbool voor de 3 schoonzonen, tussen elk van deze kralen heb ik voor kleine rijstpareltjes gekozen die de verbinding aangeven met de wilde parels van hun 3 echtgenote's.
 
 
 
 
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
Daarna ben ik 11 glasparels gaan aanrijgen afwisselend in de kleuren lever en champagne met daar tussen om en om verzilverde crystal AB rondellen met hun vele schitteringen en veelheid aan kleuren die vond ik symbool staan voor de 11 in leven zijnde kleinkinderen met hun eigen unieke karakters, 2 kindjes hebben deze aarde helaas al heel vroegtijdig moeten verlaten ...... .

 
 



 


 



 
 
 
 


 
Naast hen, heb ik regenboogkralen aan één geregen omdat ik het een mooie overgang vond
voordat ik aan de volgende duiding zou kunnen beginnen


 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Een mooie helderblauwe blauwe cloisonne kraal is aangeregen op een centrale plaats in dit her-innering sieraad...die kraal staat symbool voor de echtgenoot van Mevrouw van Dijk, vader.... en opa van de kleinkinderen, die deze aarde  al een aantal jaren geleden heeft moeten {mogen} verlaten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Verder heb ik veel mooie heldere facet crystal rondellen mee geregen in de kleur lichtblauw/turquoise
een kleur waar mevr. van Dijk veel van houdt volgens haar dochter Jacquelien.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ook is het mogelijk dat u nog  split en kleine kralen ontdekt op de foto's van Amethist  in dit hals sieraad
die heb ik als symbool gekozen voor de 'aanhang'  {zonder oneerbiedig te zijn, maar wisselt  nog op op die leeftijd} van de kleinkinderen van Mevr. van Dijk  zowel verliefd, verloofd of getrouwd.
Bedoel ik jullie niet mee hoor Anja.......................
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Daarnaast heb ik als tussenkralen  nog voor blaadjes gekozen aan de levensboom die  als in ieder mensenleven, gelukkige maar ook verdrietige momenten  heeft gekend.
 
 
 
 
 
 
 

 
Als u goed het sieraad bekijkt zult u hier en daar nog wel wat kraaltjes als verbinding vinden van Tibetaans zilver evenals de mooie sluiting in Jugendstil stijl
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Als laatste kan ik u vertellen dat onderaan het hals sieraad een doosje hangt of is bevestigd waar een heilige tekst in is opgeborgen , zodat ze als ze dat wil het altijd bij haar kan dragen
evenals de bedel met de beeltenis van Jezus, die ik heb toegevoegd omdat dit goed op  zijn plaats is  en niet vreemd voor Mevr. van Dijk.
 
 
graag wil ik afsluiten met het volgende
 Mevrouw van Dijk ik wens u een hele fijne en bijzondere  viering van uw 80ste geboortedag toe, dat al uw dierbaren u mogen omringen.
Dat u het sieraad wat ik met veel toewijding en plezier  heb mogen creëren, vaak mag dragen of in uw nabijheid mag zijn.
 
En ik geef u graag de tekst mee die bij dit sieraad hoort
  Spreuken 3 vers 3
 
Moge liefde en trouw je nooit verlaten wind ze om je hals en schrijf ze in je hart
 
 
 
Warme groet voor een ieder
die deze pagina leest
 
tot de volgende keer maar weer
heb het goed met u zelf en uw naasten....
 
Syta
 
 
 
 
 
 
 



op deze weblog en website 

 
 
 





                                               www.ateliervoorhelendekunst.nl

inspiratieblog

Ik vraag u vriendelijk mijn werk niet te kopiëren
er zijn kaarten en reproducties te koop tegen een redelijk tarief.
 


 
 

3 opmerkingen:

Monica zei

Hello Syta,
thank you so much for your visits and for taking the time to leave me such lovely notes!
Yes, as artists we have to share our colors and vision with the world... thanks for appreciating my work!
I'm sure that lady will love and appreciate the meaning behind your artwork.
My best,
Monica

MONSIEUR LE CHAT ET MOI zei

Wonderful creation, and I loved the symbolism of it. What an artistic job indeed.

Anoniem zei

Lieve Syta
Ik ben zo ontzettend dankbaar dat ik dit halssieraad aan mijn moeder hebben kunnen schenken voor haar 80e verjaardag. Ze draagt het met veel plezier al begrijpt ze niet veel van de symboliek. Maar dat is niet erg wij als kinderen genieten er enorm van. Dank daarvoor. Liefs Jacqueline