Boeken en kleuren die Inspireren

   Wat is een leven zonder kleur ?



titel schildering:- Overgang -                                                                                                            ©syta boonstra 
 
 
 
 

                 Er zou dan  geen natuur zijn en................ er was geen leven..........zo belangrijk is kleur.


We hebben Kleur nodig......kleur om te leven in ons leven.......... onze stemming kan er zelfs van afhangen. Probeer maar eens een andere kleurtje met een kussentje op de bank...zo leuk omdat te proberen en te ervaren. Je wist het eigenlijk al....maar was het je  niet zo bewust

 Let er eens op, wat voor kleding je kiest als je opstaat..... soms kan je het voelen, vandaag heb ik die kleur nodig en vaak weet je niet waarom........


In minder welvarende [materiële] en somberder tijden ontdek je bijv. dat de ontwerpers  {bewust of onbewust} grijpen naar heldere kleuren, op dit moment ligt er heel veel kleding in de kleur oranje in de winkels
en ook andere felle kleuren. Dit hebben de mensen op dit moment nodig............... vaak zonder dat ze het zich bewust zijn.



 






Ik ga hier nu verder met mijn verhaaltje.....................

Toen ik  voor jaren terug er steeds meer over ging lezen, omdat ik mijn ervaringen  'wat kleur met me deed en doet'  ging onderzoeken, vielen er heel veel puzzelstukjes in-elkaar en op hun plaats, uiteindelijk het heeft mij in ieder geval veel helderheid gegeven en alles werd veel duidelijker en nog dagelijks.

Rudolf Steiner ( Antroposofie) schreef en sprak er ook veel over,
[verwijzing onderstaande link over Het wezen van kleuren]

 In de praktijk kunt u dat terugvinden op bijv. de Vrije Scholen ,  en een schat van boeken die Steiner ons heeft  nagelaten en de lezingen die toen en later zijn uitgegeven door de Antroposofen. En nog steeds zien nieuwe vertalingen het licht, ik heb daar zelf echt heel veel aan gehad en nu nog steeds..........

Rudolf Steiner Het wezen van de kleuren

www.christofoor.nl/srsv/v530weze.pdf
 
 
-------------------------------------------------------------------------






Zo kom ik bij beeldend kunstenaar een bevlogen mens met een grote passie
voor mij  is zijn werk in mijn verleden en heden een grote inspirator.

Ik wil hem graag eren door deze woorden en uitingen op mijn blog te publiceren

Een mens met een grote vakkennis met even zoveel intuïtieve kennis en ZIEN met de ogen van het hart. 



Ad van de Lugt





"Verbinden & loslaten"Het oeuvre van beeldend kunstenaar Ad van der Lugt in boekvorm.
(2 juni 1946 - 20 november 2010)







96 pagina’s, full color.
Prijs € 42,50.

Verkrijgbaar vanaf 4 maart 2012.
Uitgegeven in eigen beheer.

Reserveer uw exemplaar via een email naar boek@advanderlugt.nl



Dit boek kan ik u ten zeerste aanbevelen......er gaan innerlijke Werelden voor u open.


Ook kunt u nog intens gaan genieten van de 2 volgende presentaties

http://youtu.be/Zn9iZuPoQXE


http://youtu.be/YnhSNauzeRc




------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 Ook bij het atelier van Baukje Exler heb ik dit mogen proeven, want door 'te doen'........onderzoek je............. ERVAAR je en laat het Licht zich aan je zien.......

 Op de dagen  die zeer bijzonder en intens waren en die ik in het atelier samen met haar heb doorgebracht door verschillende technieken heen het Licht 'geboren' te mogen laten worden.

Voor mij was het daar een en al verwondering........

ik ben haar daarvoor zeer dankbaar.

http://www.baukje-exler.nl





------------------------------------------------------------------------------------------


 
Waar ik over vertel is echter een miljoenste deeltje van een speldenknop en wat ik als voorbeeld geef.

In de vroegere tijden leefden de  Oude Wijzen die practiseerden met het wezen kleur ,samen met de stenen de planten en de dieren zoals  Asclepius en Hermes Trismegistus, in de Alchemie was het een 'hoofd' zaak.
alleen wat toen een 'hoofd' zaak was, werd met hart en ziel be-leefd

en niet alleen met het verstand zoals nu vaak gebeurd
we hebben het allebei nodig om tot Wezen-lijke Kennis te komen..........

   Hierover is heel veel te vinden op o.a. op Google
zoek onder Gnosis en u vind een ware Rijkdom aan informatie die hart en ziel helen in deze tijd..........................







op de Cover

Ik heb iets van die informatie hierbij toegevoegd
door de aandacht te vragen voor mijn werk op de cover en onderstaand boek
 


 
 

Mijn schildering  met als titel  'de Bron' is aangekocht door  Cees Buys het hangt aan één van de muren in het huis van Cees, schrijver en auteur van onderstaand boek, ..................en mag de cover van  het  boek sieren.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
" Managen met  Ratio én Emotie "
Slapen doe je s'nachts
auteur: Cees Buys
Uitgeverij: Koninklijke van Gorcum










Aansluitend op het bovenstaande boek nog even het volgende:

 Het is werkelijk een te grote Rijkdom om dit alles......... alleen voor mezelf te houden.......dit is om uit de delen.....................en dat doe ik van harte en vanuit mijn ziel. 
 
Vandaar onderstaande tekst


Waar HART en HOOFD tezamen gaan
wordt Eénheid ..........geboren.

uit: Geschreven woorden
©syta boonstra



Steeds meer komen we gelukkig tot het besef en worden  we ons bewust ook in de universitaire wereld,
 zakenwereld en het bedrijfsleven, dat we een minder goede  kwaliteit van leven neer zetten
als we werken en leven alleen vanuit ons verstand, [hoofd]

We kunnen ons leven  en daardoor ons zelf veel meer geven en gunnen
zowel prive met alles wat daarbij hoort, als proffesioneel.
 
Door te putten uit onze eigen 'Bron' van wijsheid
met een veel groter en krachtiger potentieel, dan alleen vanuit ons verstand.
 
-----------------------------------------------------------
 
 
 
 
 
 
 
 
Zie het volgende onderstaande boek met bijbehorende informatie
wat past in dit alles en waar ik u graag in wil laten delen.........
 
De schrijver Marcel Derkse, schrijft niet alleen wat de mogelijkheden zijn voor een intens en be-levend leven, maar heeft dat ook neer gezet door het te leven.... en te DOEN.
 
 
 
 

        De weg ligt onder je voeten
over het lef om te leven

auteur: Marcel Derkse
 uitgeverij: ten Have
                                  


 
                                                                          

                Marcel Derkse is verbonden aan deVoorde het insituut voor duurzame verandering








'De weg ligt onder je voeten is een liefdevolle reisgids op ons menselijk pad, die ons verleidt om onze ingebeelde grenzen over te gaan. Een gids die laat zien waar wij werkelijk toe in staat zijn, namelijk tot vrijheid en mededogen. Deze tomtom voor onze ziel brengt ons van gebondenheid naar verbondenheid'
Annemiek Schrijver, programmamaker IKON en auteur

'Marcel Derkse is een hedendaagse wijze. Hij neemt je op lichte en nuchtere toon mee naar de diepere beweging van je eigen menselijk bestaan. Van kaft tot kaft én kriskras opengeslagen vind je in dit boek een schat aan kennis die je omhoog trekt uit het geploeter en gemodder van alledag.' - Dr. Marc Cleiren, universitair docent Klinische Psychologie Universiteit Leiden



'In dit boek draait alles om de vraag of de hoofdpersoon, en dat is de lezer/es, de weg naar huis zal vinden. Marcel Derkse staat hier en daar langs de weg. Als je het bijltje erbij neer wilt gooien roept hij je toe dat je door moet gaan, omdat alles beter is dan je vastklampen aan de illusie dat je gelukkig wordt door je te vestigen in door anderen gebouwde huizen, hoe comfortabel die ook lijken. Kies niet voor die dooie boel, zegt hij. Volg je diepste verlangen: te bestaan zoals jij bent. Zie ook je angst als een deur naar jezelf en naar het mysterie dat jou tot leven riep. Open die deur en kom thuis.'
Hein Stufkens, filosoof, leraar, auteur

'Wie dit boek leest, komt zeker een stap vooruit op de weg. het leest alsof de schrijver op een krukje naast je zit bij een open vuur, zijn verhalen nemen je mee, en ondertussen begrijp je ongemerkt steeds meer over je eigen weg.' - Dr. Winnie Gebhardt, universitair hoofddocent Gezondheidspsychologie, Universiteit Leiden

'In dit boek maken we kennis met een visie (de Pulsarvisie) die ons wil bevrijden van alles wat ons in de weg staat om als mense en mensheid onze bestemming te bereiken. We zijn er voor elkaar en voor de aarde zelf. Het gaat om inspiratie én realisatie. De dynamiek van het leven pulseert tussen zijn en doen met als eindfase rust, stilte, dankbaarheid. Hier ligt de vervulling als kunst om te genieten. Marcel vertelt een verhaal van het hart met het hoofd als tolk.
Dit is een vlot geschreven en praktisch boek voor mensen die naar een systematische spirituele verdieping zoeken'. -
Paul de Blot SJ, hoogleraar Buseinss Universiteit Nijenrode, leerstoel Business Spirituality

'Spiritualiteit is pas wat als je het ten dienste van het welzijn van anderen en jezelf in het dagelijkse leven kunt toepassen. Het belang hiervan neemt in deze tijd waarin uiterlijke zekerheiden wankelen, sterk toe. Mijn dagelijks leven is voor een groot deel de wereld van bedrijven, van management. De Pulsarvisie is mijn basis om uit iedereen met wie ik werk het beste te halen. De visie van Marcel is uiterst relevant, bemoedigend en biedt concrete handvatten voor werk en leven.' -
 Kees Gabriëls, was directielid bij diverse grote e-commercebedrijven in binnen- en buitenland. Tegenwoordig past hij in een eigen onderneming de Pulsarvisie toe in management.

 Uit de media en citaten achterkant boek

       -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
Een aantal van mijn schilderingen die ik heb mogen maken en die op bovenstaande informatie aan-sluiten of  er een [ver]band mee hebben......staan her en der op de pagina's geplaatst.
 
Ik voel zelf en leef vanuit dezelfde universele Liefdes Bron waar de auteurs van het woord en beeld over schrijven en schilderen.
 
 Vandaar ook mijn de ver-bondenheid met alles wat ik op deze blog met u wil delen als u dat wilt  http://wwwateliervoorhelendekunst.blogspot.com
 
 
 
.
 
 


Kleuren........ is het laatste woord op de collage hierboven....................staat niet duidelijk op de foto!

          
                     Dit is wat ik wil geven ........en delen........ op dit moment op deze blog, misschien wil je de beelden, zowel als in woord of in het beeld.................' tot je laten komen '

Even als  de wezenlijk informatie van boeken en auteurs..........


Niet om af-gescheiden te zijn in dit leven.................maar om tot één-heid te komen, tot.... 'een Samen-heid'.......... zonder daarvoor onze individualiteit  [wat iets geheel anders is dan egoïsme] op te opgeven.

------------------------------------------------------------------------------------


 
En dan als laatste  item op deze pagina.................
 
onderstaande foto  die in mijn beleving, de 'Praagse lente' verbeeldt......Vrijheid.
 
 Ik heb haar destijds gefotografeerd een van de keren dat ik  Praag bezocht en vind  het heel symbolisch en treffend weergegeven............de bevrijding van 
 het Praagse volk.
 
Voor mij is het ook een symbool dat na een donkere periode van wan-hoop, onderdrukking en het niet meer weten in je leven........je kunt kiezen voor..................... ' op te staan '.........
 
Want dat is het....kan het niet vaak genoeg herhalen..
Een titel van een van mijn laatste expositie's luide  "Waar kies ik voor in mijn Leven?.........En waar kies jij voor in jou Leven"
 
Je Inner-lijke Kracht aan  boren ........want echte Kracht is zacht en daarbij
 lezende en wetende dat de "Weg onder je voeten ligt'.
 
 
Het is zo..........de moeite waard!
 
 
 
 
 
titel: Praagse lente               ©syta boonstra
 
 
 
 

   
Dit was het weer tot zover..................op dit moment
later meer.................................
 


 Vertel iets over je eigen ervaringen en deel dat met andere mensen..... deel met elkaar........!
 



Wie weet..........................ontmoet ik u de volgende keer weer op een van mijn pagina's..

warme groet
Op een van onderstaande adressen kunt u mij een berichtje of opmerking plaatsen mocht u dat nodig vinden. U krijgt dan zo spoedig mogelijk een mailtje terug.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
  


 
 







                                       

                                            

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi schilderij de 'overgang'.

Groet, Lucas